Kladbloggen

Review: Monster DNA On-Ear Headphones

Getagd: , , , , , .

A1

Jullie weten allemaal hoeveel ik van muziek hou. Music is what feelings sound like. Er is niets zo krachtig als muziek. Muziek neemt je mee terug naar die relaxte vakantie, laat je op een roze wolk terugdenken aan je eerste liefde en ook al heb je nog zo’n slechte dag, mooie muziek kan je dag weer helemaal goedmaken. Vandaag review ik een product wat onmisbaar is voor de echte muziekliefhebber; een goede headset.

A3

Monster
Drie maanden geleden schreef ik in samenwerking met GSMpunt.nl een review over telefoonhoesjes. Vorige week werd ik opnieuw door hen benaderd. Nu zul je op mijn blog niet al te vaak een review voorbij zien komen, maar tegen dit aanbod kon ik gewoon geen nee zeggen! Ik mocht namelijk de Monster DNA On-Ear headset testen. Nu zal de naam Monster niet iedereen iets zeggen, maar als ik vertel dat de eerste Beats by Dre-producten in samenwerking met Monster op de markt zijn gebracht, dan gaat er waarschijnlijk wel een belletje rinkelen.

A6

Uiterlijk
De hoofdtelefoon ziet strak uit. Wat als eerste opvalt zijn de driehoekige oorschelpen. Deze zijn goed te zien op de bovenste foto. De headset is in grootte verstelbaar en is gemaakt van licht materiaal. Omdat ik de Bose OE2 als vergelijkingsmateriaal heb en deze ultralicht is, voelt het voor mij toch allemaal wat zwaarder aan. Maar laat het lichte materiaal van Bose nou net hetgeen zijn waar ik mij regelmatig aan stoor. Natuurlijk is het heerlijk als je amper doorhebt dat je iets op je hoofd draagt, maar de koptelefoon schuift mij iets te gemakkelijk van zijn plek. De Monster DNA zit een stuk steviger en daar hou ik van.

A4

Passive Noise Isolation
De leren oorkussens zijn zacht en sluiten voortreffelijk aan op mijn oren. Door middel van het Passive Noise Isolation systeem wordt het geluid van buitenaf ook echt buiten gehouden. Als ik het volume op 50% heb staan hoor ik echt alleen nog maar muziek. Daarnaast “lekken” deze oorkussens ook bijna geen geluid. Ik heb Peter de headset laten dragen en het volume op laten voeren van 0 tot 100%. Pas bij 80% hoorde ik heel zacht iets wat op muziek leek.

Als ik de headset een uur op heb begint het leer al wat warmer aan te voelen en na twee uur moet de koptelefoon echt even af. Warmte in de oorkussens heb je natuurlijk bij een On-Ear headset veel sneller dan bij een Around-Ear headset, maar toch valt het me op. De Bose die ik heb kan ik zonder problemen een hele ochtend achter elkaar dragen.

Wat betreft het volume valt me op dat de Monster DNA een stuk harder kan. Wat een verschil zeg. Waar ik bij de Bose het volume op mijn smartphone altijd direct op 100% moet zetten, hoef ik bij deze het volume niet hoger dan 70% te zetten. Eindelijk weer een beetje speling. Heerlijk!

Pure Monster Sound
Waar Beats By Dre zich vooral richt op de sterke bas en de hoge tonen links laat liggen, creëert Monster de Pure Monster Sound technologie. Deze zorgt voor vlijmscherpe beats, heldere hoge tonen en een volle sound. De DNA Headphones zouden speciaal gestemd zijn om live muziek te ervaren alsof je er in levende lijve bij bent. Dat vind ik wat twijfelachtig. De sound is prachtig, maar ik kan niet zeggen dat het nou voor live muziek iets extra’s geeft. Wel is de sound heel helder en scherp. Voor mij zelfs iets té scherp. Ik hou van een volle, ronde sound. Bose blinkt daar wat mij betreft in uit.

A5

Extraatje
De headset is uitgerust met het MusicShare circuit; een extra aansluiting in het rechter oorkussen waar je een tweede hoofdtelefoon op kunt aansluiten. Ik heb dit nog nooit eerder gezien en I love it! Op deze manier kan je bijvoorbeeld samen op bed een film op je laptop of tablet kijken en allebei genieten van een goede geluidskwaliteit. Het komt hier thuis regelmatig voor dat ik Peter iets van muziek wil laten horen. Dan moet ik altijd mijn koptelefoon afzetten en aan hem geven. Nu kan hij gewoon even bij mij inpluggen. Vet cool! Oké, je zult er niet dagelijks gebruik van maken, maar het is een tof extraatje!

A2

Conclusie
Wat vind ik van de Monster DNA On-Ear Headphone (Demo Model)? Ik ben aangenaam verrast. Omdat ik zo’n enorme fan van Bose ben, had ik niet verwacht dat Monster hieraan zou kunnen tippen. Dat kan hij echter wel degelijk. Het volume kan lekker hoog en de bas en de lage tonen zijn heerlijk massaal. Het enige minpuntje voor mij is de vrij schelle klank. Verder vind ik het voor een headset in deze prijsklasse een hele goede optie. Schreef ik net ook niet dat het draagcomfort wat minder was? Ja, minder dan die van de Bose OE2, maar laten we eerlijk zijn: daar kan werkelijk geen enkel ander merk aan tippen. De Monster DNA On-Ear komt qua comfort met gemak op een tweede plek, ruimschoots voor een Beats By Dre of een Sennheiser. Ik kan deze headset dan ook alleen maar een hele dikke 9 geven. ♥

Dit product heb ik ter review ontvangen. Zie voor meer informatie de disclaimer.