Rood

rood

Terwijl in het noorden van het land code rood is afgegeven vanwege extreme gladheid op de weg, toets ik voor de derde keer hetzelfde én verkeerde wachtwoord in van mijn DigiD-code. Om veiligheidsredenen is mijn DigiD daarom een kwartier geblokkeerd. Kan ik een kwartier lang nadenken over wat mijn wachtwoord is, was of eventueel zou kunnen zijn.

Zondagochtend werd ik wakker, liep naar beneden, opende de gordijnen en zag een verdacht rood stipje branden op mijn horizon mediabox. Toen ik dichterbij kwam veranderde het stipje in een telefoontje. Tegen beter weten in pakte ik de telefoon en belde naar mijn mobiel. Uiteraard hoorde ik niets, maar dat is logisch. Mijn mobiel staat standaard op stil. Als ik mijn mobiel check heb ik echter geen oproep gemist. Het blijft ook verdacht stil in mijn oor. Geen kiestoon. Geen piepjes. Geen andere vormen van geluid. De lijn is dood. Who cares. Het is zondag.

Maandagochtend sta ik op, doe de gordijnen open en zie dat er nog steeds een rood lampje brand op mijn mediabox. Weer probeer ik tegen beter weten in mezelf te bellen. Je weet tenslotte maar nooit. Ik kijk op internet of er een storing is, reset vervolgens de heleboel en test zelfs nog even of het oude toestel het misschien nog wel doet. Nope. Niks. Nakkes. Nada. Dan maar een tweet naar Ziggo Webcare. Dat ik niet kan bellen. Of er een storing is. Na drie uur stuur ik nog een tweet en twee uur later nog één. Geen reactie. Ik tweet een beetje voor de grap: “Zul je altijd zien, moet je het UWV bellen, doet je telefoon het niet.” Tot mijn grote verbazing reageert het UWV. Dat twitter het gelukkig wel doet en wat mijn vraag is. Hoe tof is dat? Ik krijg antwoord op mijn vraag en ben weer een beetje blijer dan ik was.

Vandaag. Ik sta op, loop naar beneden, doe de gordijnen open, negeer het rode lampje op mijn mediabox en ga koffie zetten. Ik check twitter of er al een reactie is van Ziggo, maar nee. Geen reactie. Zal ik nog een tweet sturen? In een opwelling loop ik naar de mediabox, haal de stroom eraf, wacht een minuut en zet de stroom er weer op. Ik wacht weer een minuut. De mediabox gaat aan. Blieb blieb, boop boop. Klaar. Ik kijk. Geen rood lampje meer. Ik buig mij voorover. Zie ik het goed? Ja, ik zie het goed. Geen rood lampje meer. Ik pak de telefoon, selecteer mijn eigen nummer en bel. Jawel, ik bel. Ik hoor eerst een kiestoon, dan een soort riedeltje van de nummers die gekozen worden en dan gaat hij over. Ik hoor mijn mobiel niet, want zoals ik al zei, die staat altijd op stil. Verrek, ik hoor mijn eigen stem. “Ik kan op dit moment de telefoon niet opnemen, maar als je een bericht achterlaat, dan bel ik je zo snel mogelijk terug.”

De moraal van dit verhaal? Bij storingen altijd eerst de stroom eraf halen. Ziggo Webcare is niet de snelste op twitter. Het UWV is dat wel. Het is UWV is dus soms ook best tof. En last but not least: ik moet nu direct de boodschap op mijn voicemail aanpassen. ….dan bel ik je zo snel mogelijk terug. Haaahahahaha. ♥

32 reacties Voeg uw reactie toe

  1. 😂 haha.. wel lekker rustig zeker afgelopen dagen zo zonder telefoon.

    Succes met je administratie en fijne dag vandaag.

  2. Katrien schreef:

    Haha zo grappig én herkenbaar! Ik ben de specialist technische storingen hier in huis, which means, zie ik een rood lampje, hup meteen de stekker eruit en even later terug aansluiten et voilà probleem gefikst! Jij kan het heerlijk verwoorden.

  3. Robin schreef:

    Ik ben weer aan het werk en zit hier naast een elektrotechneut. Zijn advies: haperende oude elektrische apparaten moet je altijd eerst even een klap verkopen (TV met beeldbuis, radio, autoverlichting). Moderne elektronica: uitschakelen, stekker eruit en opnieuw opstarten (Computers en alle andere internet-connected sh*t)

    Bellen met helpdesks probeer ik te voorkomen want dat triggert mijn depressie 😉

  4. Lena schreef:

    Hahaha dat doet mij denken aan dat plaatje van de IT’er en de secretaresse, misschien kan ik hem nog vinden. Goed gedaan, je hebt een dagenlange storing eigenhandig verholpen!

  5. Och ja, bellen met helpdesks.. Ik raak nu al in de hyperventilatie!

  6. Sabine schreef:

    Hahaha zo grappig! Je wil niet weten hoe vaak ik al de stroom eraf heb gehaald op ons systeem. Ook in Nederland trouwens. Ik kreeg zelfs van mijn Internet bedrijf in nl ooit het advies om bij storing de stroom eraf te halen, 20 seconden te wachten en m dan weer aan te zetten. De eerste keer dacht ik ook echt wat een onzin. Maar het werkt! 😀

  7. BySilke schreef:

    Haha, hoe leuk geschreven! 😀 Ik ga het onthouden, want bij mij durft wel vaker iets niet werken hihi. Gewoon dus eens de boel eruit flikkeren en weer opnieuw beginnen! Wel stom hoor dat ze niet reageerden.. Zelfs niet tijdens de werkuren! Nuja, gelukkig is alles nu weer ok!

  8. Rachel Kromdijk schreef:

    heel leuk geschreven hihi (op mijn werk nu weer snel weg klikken) nog de beste wensen meis! x

    1. Marion schreef:

      Jij ook, Rachel. X

  9. Sammie schreef:

    Ik hoor nou eigenlijk nooit positieve verhalen over Ziggo moet ik zeggen. KPN reageerde bij de laatste storing binnen een uur, vond ik toch netjes. Fijn dat alles nu weer werkt 🙂

  10. leonieblogt schreef:

    Hahahaha, mooi verhaal dit. Doet me denken aan wat mijn oma mij ooit leerde – ik was bij haar logeren en zat op de computer spelletjes te spelen, tot ‘ie vast liep en er alleen een enorm harde pieptoon uit kwam. Ik, als klein meisje, schrok daar van en rende huilend naar oma toe of zij de computer kon maken. Oma naar boven, oma kijkt en oma trekt de stekker eruit. Opgelost.
    Veel liefs!

  11. Jaixy schreef:

    Ik krijg via twitter wel snel reacties van Ziggo. Ze hadden mij namelijk omgebouwd tot man… Ik heb ze in een tweet uigelegd dat ik echt geen transgender ben… En toen reageerden ze snel dat ze alle post en mails gaan veranderen in mevrouw. 😂
    Maar super fijn dat het UWV wel snel reageerde en fijn dat jij zelf de storing verholpen heb!!! Trots gevoel moet dat geven!!!

    1. Marion schreef:

      Om heel eerlijk te zijn vond ik het een beetje genant hahaha! Allemaal tweets sturen en dan is het gewoon even stekker erin en eruit :-0 Hahahaha, dat verhaal van jou is ook briljant.

  12. Madeleine schreef:

    Maf kind ben je ook. lekker gek! Ik zie je nu alweer de voicemail opnieuw aan het inspreken 🙂

  13. Anne schreef:

    De site van het UWV had gisteren trouwens ook (voor de zoveelste keer) storing. Gelukkig hebben ze een goed social media team. Een klein plusje voor ze. Een kleintje.

  14. Wanda schreef:

    Dat is dus ook de standaard reactie van onze ICT-afdeling… eerst de stroom eraf gooien zodat de boek kan resetten. Het helpt dus wel!

  15. Wanda schreef:

    Dat is ook precies de reactie van onze ICT-afdeling… eerst de stroom eraf gooien zodat de boel kan resetten. Het werkt dus wel!

  16. chucky1012 schreef:

    De techniek van tegenwoordig laat ons regelmatig in de steek!
    Vooral wat betrefd alles wat met internet te maken heeft.
    Wel lekker rustig zonder telefoon.

  17. Dina schreef:

    Haha wel lekker rustig zonder telefoon, maar wel frustrerend als het niet werkt. Gelukkig werkte alles weer nadat je de stekker even uit het stopcontact had gehaald. 😀 En wat super dat het UWV zo snel reageert via Twitter, dat is handig zeg.

  18. Die laatste zin, hahaha :’)

    Zoals menig IT-er je zal zeggen n.a.v. de serie IT-Crowd: “Have you tried turning it off and on again?”
    ALTIJD stap 1. 😉

    Fijn dat alles opgelost is 😀

  19. Is meestal de meest efficiënte methode, inderdaad. Of eens van de derde verdieping naar beneden gooien, volgens het geval…

  20. Wij hadden vorig jaar een week lang geen internet, ik dacht dat ik gek werd. Telefoon is tegenwoordig niet zo belangrijk meer in vergelijking met internet, in ieder geval voor mij. Grappig eigenlijk om te zien dat telefoon afneemt en internet in opkomst is. Gelukkig doet hij het weer en ik vind het lullig van Ziggo dat ze niet reageren, stelletje eikels (ik spreek uit ervaring). 😉 Xoxo

    1. Marion schreef:

      Hahaha ik hoor je frustratie hier helemaal!

  21. Inge schreef:

    Ja bij dit soort zaken haal ik ook altijd de stroom er even af. In de meeste gevallen doet het wonderen (maar soms heb je gewoon pech en helpt dat ook niet). Fijn dat het is opgelost! 🙂

  22. Joyce schreef:

    hahahahahahahahaha HEERLIJK! En heej ik ben ook positief verrast door het UWV, best hip via Twitter 🙂

  23. marielle schreef:

    hihi, grappig geschreven!

  24. debby schreef:

    Hahahah! Les 1 marion altijd de stekker er eerst uithalen 🙂

  25. Ja wij doen dat ook als we een storing of iets hebben, stekker eruit en als het dan nog niets doet pech. Gelukkig hebben wij weinig last van storingen.

  26. Superwoman op sloffen schreef:

    Zo herkenbaar! Maar blij dat het is opgelost!

  27. ikwordvrolijkvan schreef:

    Wauw het UWV dat snel reageert dat is een zeldzaamheid! Leuk geschreven!

  28. Morgaine schreef:

    Whahahahaha je voice mail volgens mij staat de mijne niet eens aan, of in elk geval, niet ingesproken 😉

    En ja, bij rood, altijd eerst zelf kloten, ben ik ook al achter, als het dan nog niet lukt, bel ik de KPN dus… met mobiel, is gratis 24/7 hoe fijn is dat! 😉

    X

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.