Het staartje van de laptop

laptop-698609_1280

Aan het einde van de middag kreeg ik een mailtje van de IKBENTOCHNIETGEK-winkel, dat ik mijn laptop kon ophalen. Dat heb ik gedaan en dan is het nu aan mij om te testen of het spatiebalkeuvel verholpen is of niet. Dat kan ik maar op één manier proberen en dat is typen. Heel veel typen. Daar gaan we.

Dit hierboven typte ik toen ik net in bed lag. Het was zo rond 18:30 uur. Ondertussen is het bijna 20:30 uur en heb ik er alweer een ritje heen en weer naar de IKBENTOCHNIETGEK-winkel opzitten. Ik begon met typen en het was me al heel erg snel duidelijk. Het euvel van de haperende spatiebalk was absoluut niet verholpen. Dus ik in de auto, hop, waarom doe ik dit, pijn in mijn pens, maar als ik het nu niet doe, dan ben ik niet meer boos en ik ken mezelf, en dus daar ging ik. De conclusie was al snel duidelijk. “Dan zullen we hem weer voor u moeten opsturen.” Aldus de vriendelijke dame achter de balie. “Maar uh, hij is net twee weken weg geweest. Waarom zou het de volgende keer wel gemaakt kunnen worden als het nu niet gemaakt is?” Dat wist ze niet. “Is het wel te maken?” vroeg ik vervolgens. Dat ging ze even navragen.

Even tussendoor, dit allemaal niets ten nadele van de aardige dame achter de balie. Die doet ook gewoon haar werk. Ik ken het als geen ander.

Ze kwam terug met een uiterst bijzonder verhaal. “Het ligt er maar net aan waar de sensor van de spatiebalk zit. Bij sommige laptops zit die in het midden en bij deze waarschijnlijk links.” “Maar”, stamelde ik, “dat zou betekenen dat deze spatiebalk alleen werkt als je hem helemaal links indrukt?” “Ja, dat zou heel goed kunnen”, zei de dame. “Nee”, zei ik, “dat gaat er bij mij niet in. Een spatiebalk behoort gewoon over de hele breedte te werken. Niet alleen links, alleen rechts of alleen in het midden.” Ze bleef bij haar verhaal. “Oké. Prima, dan moet hij toch weer terug. Maar, dan wil ik wel graag een vervangend apparaat, want ik heb mijn laptop erg veel nodig.” “Ik ga even voor u kijken”, zei ze. “Nee, dd leenlaptop is uitgeleend. We kunnen u bellen als hij er is en dan kunt u hem ophalen en deze laptop inleveren.” Deal.

Zo gezegd, zo gedaan. Ik lig ondertussen weer thuis op bed. Laptop op schoot. Als eerste ga ik natuurlijk googelen op haperende spatiebalk. Nou, ik ben niet de enige die daar last van heeft, dat is me al heel erg snel duidelijk. Ik lees direct een verhaal over een sensor in de spatiebalk, maar die lijkt in de verste verte niet op de versie die ik van de IKBENTOCHNIETGEK-medewerkster te horen kreeg. Eigenlijk is het advies heel eenduidig; geef er een paar flinke rammen op en hij werkt weer. Say what??? Een paar flinke rammen op mijn spiksplinternieuwe spatiebalk geven?

IK BEN TOCH NIET GEK???

 

 

 

16 thoughts on “Het staartje van de laptop

  1. De CAPS LOCK werkt iig prima 😋👍Nee, wat ik zei, het wordt steeds moeilijker om fatsoenlijke toetsenborden te maken in de steeds dunner wordende laptops. Zelf vind ik typen en muizen op een laptop een ramp. Maar er zijn wel kwaliteitsverschillen. Vroeger was IBM (overgekomen door Lenovo) erg goed. Ergonomie wordt vaak over het hoofd gezien. Zonodig en stukje typen in de winkel.

  2. Oooo mennn, ik hoop echt dat het drama wat mij is overkomen jou bespaard blijft. Ik begon ook bij de “ik ben toch niet gek” winkel. Inmiddels denk ik dat ze daar bij die winkel absoluut wel gek zijn. Enfin, ik heb ik 1,5 jaar tijd 7 laptops gehad. Veel reparaties. Maar nu heb ik dan toch eindelijk, via een andere winkel, een nieuwe laptop.
    Maar wat ik me nu bedenk trouwens: als je binnen 14 dagen met je laptop en de doos terugkomt dan moeten ze je toch meteen een vervangend product geven? Dat is mij toen verteld..

    1. Ik kwam helaas pas na 16 dagen. Omdat ik zo netjes was eerst uit te proberen of het geen nieuwigheid was. Dat had ik namelijk op internet gelezen…. Oh ik hoop dat jouw drama mij bespaard blijft.

  3. Jeetje wat erg vervelend voor je!
    Ik heb mijn geen enkele aankoop van dei winkel problemen en echt de service is perfect.
    Ik hoop dat je nu weer snel geholpen wordt.
    Maar een kopie van de bon die je had ontvangen met de laptop gisteren.
    Daarin moet te lezen zijn wat eraan gedaan is en of het probleem (de klacht) verholpen is.

    Good luck Xoxo

  4. Heb gelachen om jouw schrijfwijze maar het is ronduit frustrerend als je toetsenbord het niet doet. Daarom werk ik nog meestal op een desktop. Scheelt me alleen een nieuw toetsenbord kopen. Maar begrijp dat dat in jouw situatie niet heel erg handig is.

  5. Ik vind het echt schandalig dat je voor een laptop die je nog maar net hebt voor de tweede keer het ding moet opsturen. Schandalige service van de Mediamarkt. Ik zou mijn geld terug gevraagd hebben en ergens anders een nieuwe hebben gekocht.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s