Ongestelde Laptop

laptop-698609_1280

Vanochtend ging ik weer eens naar de Media Markt. Die leenlaptop kan mij gestolen worden, dat duurt te lang. Ik los het wel anders op. Ik weer naar de servicebalie. “Hij doet het gewoon hoor, de spatiebalk.” Nee. Neeee! Hij doet het soms. Doe nog maar een keer. “Oh ja, nu doet hij het niet.” For the love of God…. 

“Hé, ze hebben de vorige keer het toetsenbord al vervangen.” Ja, daarom is het ook zo gek dat hij het nog steeds niet doet. Wil ik zeggen. Maar ik zeg niks. Mijn vermogen om vriendelijk te blijven is al een stuk minder aanwezig dan de vorige keer, dus het plan is om het kort te houden. Er worden weer foto’s gemaakt van mijn laptop. Niet met het idee dat als zij iets stuk maken ik dat dan kan bewijzen. Daar trap ik niet in. Dat is puur dat ik niet kan zeggen dat zij iets stuk gemaakt hebben wat al stuk was. De foto’s gaan in mijn tas, afhaalbewijs erbij en voor de lol roep ik nog: ”Kan maximaal vier weken duren, hè?” Dat klopt.

Wat mij het meeste stoort, is dat men er maar meteen vanuit gaat dat je klacht niet klopt. Ze rammen een paar keer op die spatiebalk en roepen: “Hij doet het gewoon hoor.” Zowel de eerste als de tweede keer. Luisteren. Ik zeg ook niet dat hij het niet doet. Ik zeg dat hij hapert. Soms denk ik wel eens dat een medewerker gekort wordt op zijn of haar salaris iedere keer als ze iets ter reparatie aannemen.

Goed, mijn irritatiegrens is behoorlijk laag vandaag. Ik ben dan ook ongesteld. Daarom heb ik de laptop ook vandaag teruggebracht. Pissig ben ik toch al en als ik mazzel heb, doen ze er precies vier weken over en ben ik ook ongesteld als ik de laptop weer ga ophalen. Nou, ik kan je vertellen, de Media Markt kan er maar beter voor zorgen dat mijn spatiebalk het weer fatsoenlijk doet óf een andere goede oplossing voor mij hebben, anders gaat er iemand niet zo’n hele fijne dag hebben tegen die tijd.

Die toon zijn jullie niet gewend van mij, hè? Nee, ik ook niet. Heb ik alleen als ik ongesteld ben. ♥

24 reacties Voeg uw reactie toe

  1. Christine schreef:

    Moest hartelijk om je lachen lieve meis, wat weer een verhaal! Liefs.

  2. Sammie schreef:

    Ik vind die toon heel goed klinken voor winkels zoals dit 😀

  3. Rob Alberts schreef:

    Het lucht jou op. Maar helpt het echt bij winkels?

    Vrolijke groet,

    1. Marion schreef:

      Ik denk het niet 😆😆😆

  4. Misschien denken ze wel dat je bokshandschoenen gebruikt om het klavier te bedienen?

  5. Lies schreef:

    Soms zorgen ze wel voor zo’n gedrag bij de klantendiensten zelf. Ik heb ooit ook vreselijk ruzie gemaakt omdat ze bleven beweren dat ze mijn handtekening hadden op een document en dat was gewoon gelogen. Elke keer als ik daar naar vroeg kwam ik ineens bij een volgende persoon terecht. Om gek van te worden!

  6. chucky1012 schreef:

    Sorry ik heb even een behoorlijk binnenpretje 😉
    Maar dit is echt niet meer leuk.
    Zo worden wij bij een zelfde winkel in een andere city erg goed geholpen.
    Maar we komen er nooit met klachten.
    Alles werkt naar behoren.
    Maar jij mag toch ook eisen dat ze je laptop vervangen….
    Je had het nieuw gekocht en kan eisen dat je goed werkend apparaat koopt.
    De bon heb je en de garantie.
    Was je ook al op de afd. geweest waar je het gekocht had.
    Meestal zeggen ze daar ‘U krijgt een een nieuwe’.
    Dus krijg je van die verk.medw. een bon waarmee je naar de kassa moet gaan en je betaald niets.
    Krijgt een nieuwe bon met het art.nr. van het product wat je nu nieuw meeneemt.
    Na de omruiling.

    Xoxo

  7. Sabine schreef:

    Hahaha hoe herkenbaar! Van de ongesteldheid dan he 😛

  8. mariellemarielle schreef:

    dat is een andere toon, haha ik loop een blokje om als ik je zie ;-).

    Geintje hoor, meer voor jezelf opkomen mag best!

  9. Sara schreef:

    Oh Marion, ik voel de woede met je mee. Ik weet PRECIES hoe je je voelt. Ik ben echt getraumatiseerd aan laptops in combinatie met de mediamarkt. Op een gegeven moment kon ik ook écht niet meer vriendelijk blijven. En dat deed ik dus ook niet. Je krijgt me niet snel kwaad, maar wel met dit soort dingen. Belachelijk ook.. heb je *&@(*#&(@*$# een dure (want laptops zijn sowieso niet goedkoop) nieuwe laptop gekocht om hem vervolgens telkens op reparatie te sturen?! De klantvriendelijkheid is vaak echt ver te zoeken. Al helemaal bij de Mediamarkt. Ik heb ooit gehoord dat BCC een stuk vriendelijker is. Mocht ik ooit nog iets nodig hebben dan kies ik voor BCC.

  10. Emily schreef:

    Als partner zijnde van iemand die bij de Media Markt werkt en dus alle verhalen kent: boos worden en doordrammen helpt AB-SO-LUUT bij deze winkel. Tot ergernis van mijn vriend – die liever geduldige en vriendelijke mensen matst, maar nee, de Media Markt beloont liever stampvoeten. 😉

    1. Marion schreef:

      Nou, dat weet ik wat me te doen staat 😆😆😆

  11. Karen schreef:

    Dit is de derde keer dat je hem ter reparatie af geeft? Dan hebben ze bij ASUS maximaal 5 werkdagen om de klacht te repareren. Lukt dit niet, krijg je je geld retour. Dit staat in de voorwaarden van de Mediamarkt. Even nalezen, wie weet. 😉

    1. Marion schreef:

      Nee, tweede keer nog maar, maar thanks voor de tip.

  12. Haha, sorry, maar ik zie het al helemaal voor me. Goed van je dat je terug bent gegaan!

  13. Madeleine schreef:

    Die titellllll ik dacht huh. Ik herken het hoor. Ik word soms echt een ander persoon als ik ongesteld ben 😛 Maar wat vreselijk irritant van je laptop. Huilen gewoon en de service is echt ver te zoeken. Vreselijk!

  14. Evelyne schreef:

    Ik zou wellicht ook zo klinken mocht ’t mij overkomen, ongesteld of niet 😉

  15. Robin schreef:

    Ik heb ook een jaartje achter zo’n balie gestaan (wel bij een andere winkel). Omruilen voor een merk/type met een beter toetsenbord lijkt me passend. Plan B: onredelijke klanten die ik afwees kregen meestal alsnog hun zin als er een manager bij moest komen. Hou die achter de hand als escape 😊

    1. Marion schreef:

      Dat is echt mijn allerlaatste escape inderdaad haha. Hoop dat het niet nodig is.

  16. els schreef:

    Ik zou ook geïrriteerd zijn hoor! Ongesteld of niet ;-).

  17. Ja! Dat vind ik zo vreselijk: dat ze doen alsof mensen maar wat beweren, en alsof die voor de lol terug in de winkel staan. Dan voel ik me altijd zo über-dom, zeker hier in Brussel, waar Frans de standaardtaal is.

    1. Marion schreef:

      Ja, inderdaad. Alsof je met een goed werkende laptop terug gaat. Gewoon omdat je niets beters te doen hebt.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.