Medicijnen

Gisteren was het ineens afgelopen met de pret. Toen ik vorige week de extra antibiotica ging ophalen kreeg ik de mededeling dat er één anders uitziende tablet bijzat. Ze hadden van “mijn” merk niet meer op voorraad. Het maakte echter niet uit, zei de apothekersassistente, want er zat precies hetzelfde in en deed ook precies hetzelfde. Dat dat niet zo is heb ik gisteren geweten.

Ik denk een uur nadat ik de andere antibiotica ingenomen had begon de diarree. Gevolgd door misselijkheid en duizeligheid. Bekende bijwerkingen. Dat het niet tussen mijn oren zat weet ik zeker, omdat ik er zelf nog niet eens opgekomen was. Mijn zus attendeerde me op de andere pil waarover ik haar verteld had. Verdomd…. Gelukkig kon ik via de weekendapotheek de juiste AB krijgen en deze werd nog bezorgd ook. Hulde. Ondertussen is de ergste diarree over. Ik ben nog steeds misselijk, dat wel. Dat kan echter ook komen omdat ik gisteren door de misselijkheid bijna niets heb kunnen eten.

Ik zal dus op mijn strepen moeten gaan staan wat betreft mijn medicatie. Me niet meer laten afschepen met andere merken. Dat zal nog wat worden in de toekomst, want dat is absoluut niet mijn sterkste kant.

9 reacties Voeg uw reactie toe

  1. Kak, zeg. Letterlijk en figuurlijk. Leve zus!

  2. chucky1012 schreef:

    Inderdaad zo heftig en vervelend.
    Ik merk ook altijd het verschil.
    Dit is niet fijn.

    Ik wens je een fijne dag Xoxo

  3. Miriam schreef:

    Ah ja herkenbaar.. Bij mij staat er nu in de computer bij de apotheek dat ze me geen ander merk meer mogen geven dan m’n eigen.. ’t kan te maken hebben met de vulstoffen. Werk zelf in de zorg, dus als patiënten nu aangeven dat ze last hebben vd medicatie, geloof ik ze direct! Sterkte met de nasleep, hoop dat je lijf snel weer aanpast!

  4. ellymay47 schreef:

    Ik weet niet eens welke antibiotica ik kan hebben in de computer staat al welke ik heb gehad en wat de bijwerkingen zijn,maar elke keer moet ik ze er wijzen eerst te kijken of ik die al niet heb gehad.
    Bij mij is het nadeel ben voor allergie’s voor antibiotica.
    Heel veel sterkte

  5. Lot schreef:

    Kan je zus volgende keer mee misschien?

  6. Rob Alberts schreef:

    Je wilt op de sociale media geen kiekeboe meer spelen?

    Bij je hulpverleners moet je dan ook maar alle gene laten vallen en op je strepen gaan staan.

    Bemoedigende groet,

  7. mariellemarielle schreef:

    Pfff wat naar weer zeg!
    Het kan inderdaad dat er dezelfde AB inzat maar…de hulpstoffen kunnen wel degelijk anders zijn en dat kan zo’n verschil maken!

    Soms…vind ik het zo erg allemaal, jij bent toch de ervaringsdeskundige waarom luistert men dan niet…

  8. Het blijft een gedoe die medicatie en de apotheek is eigenlijk ook alleen maar een speler in het spel van de farmaceuten en zorgverzekeraars.
    Zelf slik ik sinds april nieuwe medicatie en heb ik sindsdien zeker vijf verschillende merken gehad. Gelukkig heb ik hier niet veel van gemerkt, maar wanneer je er zoals jij wel op reageert is dat gewoon echt super vervelend!

  9. Nina schreef:

    Maar net door dit soort voorvallen wordt die kant van jou weer een beetje sterker. Althans, dat is mijn ervaring als absoluut non-assertief muurbloempje in die best wel harde ‘gezondheidswereld’. Soms word je gewoon gedwongen om op je strepen te staan, want niemand gaat het in jouw plaats doen. Harde lessen, maar we kunnen er in de toekomst maar ons voordeel mee doen, denk ik dan maar. Sterkte! 💜

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.